• Prima   -  Resurse media   -  Comunicate  -  Implicarea consumatorilor în activitatea de standardizare

    Implicarea consumatorilor în activitatea de standardizare

         
     20.11.2013    6042 Accesări    

    Implicarea consumatorilor în activitatea de standardizare

    Vorbim tot mai des despre importanța standardelor pentru consumatori. Standardele asigură faptul că produsele sînt sigure, ecologice și de înaltă calitate. Cu alte cuvinte, fără standarde – viața ar fi mult mai dificilă.  

    Totodată, pe de altă parte, importanța poziției consumatorilor în procesul de elaborare a standardelor nu de fiecare dată primește atenția cuvenită.

    Ajutînd produsele să satisfacă cerințele consumatorilor

    Standardele stabilesc principalele caracteristici și specificații tehnice ale produselor, deci, cu cît mai mulți consumatori sînt implicați în procesul de elaborare a standardelor, cu atît probabilitatea ca cerințele acestora să fie satisfăcute de produsele fabricate este mai mare.

    Standardele internaționale ISO sînt elaborate de către mai mulți experți din întreaga lume, care se întrunesc pentru a discuta toate aspectele relevante ale standardelor, precum și ce trebuie acestea să conțină.

    Scopul organismelor naționale de standardizare din întreaga lume este de a atrage cît mai mulți reprezentanți ai diverselor părți interesate în acest proces, spre exemplu, din cadrul grupurilor de consumatori, ONG-uri, mediul academic și alte grupuri de părți interesate. Un consumator poate participa la activitatea de standardizare prin devenirea unui reprezentant al grupului de consumatori.

    Cum puteți fi un reprezentant eficient al grupului de consumatori?

    Totuși, implicarea în activitatea de standardizare în calitate de reprezentant al grupului de consumatori poate fi dificilă pentru cineva care nu este familiarizat cu acest domeniu. Din această cauză, cîțiva ani în urmă, comitetul ISO privind politica de protecție a consumatorilor, ISO/COPOLCO, în parteneriat cu grupul de consumatori Consumers International au elaborat un ghid electronic introductiv (http://www.iso.org/iso/home/store/publication_item.htm?pid=PUB100211).

    În acest an, colaboratorii Organizației Internaționale de Standardizare (ISO) au luat decizia de a actualiza conținutul acestui ghid, introducînd un nou compartiment explicativ pentru devenirea unui reprezentant eficient al grupului de consumatori, pentru a ajuta consumatorii să înțeleagă mai bine procesul de standardizare.

    Ghidul electronic oferă recomandări practice pentru reprezentarea intereselor grupului de consumatori în cadrul întrunirilor pentru elaborarea standardelor și pentru menținerea feedback-ului eficient, precum și alte informații generale referitoare la importanța rolului consumatorilor în procesul de standardizare.

     

    Sursa: http://www.iso.org/iso/home/news_index/news_archive/news.htm?refid=Ref1775