Calitatea începe cu o viziune. Decizia de a crea și de a vinde un produs sau serviciu derivă din așteptarea că acesta va avea valoare pe piață. O asemenea viziune este promovată de către un lider veritabil.

Standardul SM EN ISO 9001:2015 Sisteme de management al calităţii. Cerinţe  este definit drept un set de cerințe, care reprezintă bunele practici ce stau la baza unui sistem de management al calității. Acest standard subliniază rolul și importanța leadership-ului autentic într-o organizație. Standardul se concentrează pe elementele specifice sistemului de management, reflectând modalitatea în care orice companie poate contribui la asigurarea implementării adecvate și eficiente a unui sistem de management al calității.

În acest context, top managementul ar trebui să valorifice calități de leadership și angajament în ceea ce privește sistemul de management al calității, prin următoarele acțiuni:

  1. stabilirea politicii și a obiectivelor de calitate în conformitate cu sistemul de management al calității, compatibile cu direcția strategică a organizației;
  2. promovarea gândirii bazate pe risc, astfel încât riscurile să fie identificate, luate în considerare și controlate pe întreg parcursul proiectării și realizării activității;
  3. asigurarea disponibilității resurselor necesare mentenanței sistemului de management al calității.

Implementarea standardului sporește atât calitatea procesului de leadership, cât şi îmbunătăţirea continuă a performanței organizaționale, datorită faptului că managementul calităţii devine complet integrat şi aliniat cu strategia organizaţiei.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.